ברצלונה בקייץ. טיול יום מחוץ לברצלונה – מנזר Montserrat

Montserrat by Inpiration.com
מונסראט ריק מתיירים

אם אתם מגיעים לברצלונה, אתם חייבים לבקר במקום הקסום הזה ושמו – Montserrat. זה מנזר, שנמצא בשמורת הרי המונסראט במרחק של שעה נסיעה מברצלונה. המקום הזה יפה ומיוחד לא רק בגלל תופעת טבע עוצרת נשימה מסביב, אלא גם בגלל משהו קסום ורוחני שנמצא בו. וזוהי המדונה השחורה (Black Madonna) שלפי האמונה של קטלונים – מרפאה ומגשימה חלומות. לכן, כשתכננו מסלול קיצי בספרד אז בכוונתי היה להישאר במנזר ללינה על מנת “לחוות את החוויה עד הסוף”. כך עשינו ולא הצטערנו לרגע – יום של טיול מחוץ לברצלונה- .

כמה נקודות חשובות:

**הגענו עם האוטו. נסיעה מברצלונה לקחה לנו שעה ו-10 דקות.

**חניה מרוחקת מהמלון, אבל אם הוזמן המלון, אז באים לשומר בכניסה, הוא בודק את השם המשפחה בהזמנות ואז נותן להיכנס עם האוטו לתוך הרחבה של המנזר לכיוון המלון על מנת להוריד נוסעים ומזוודות. עלות החניה – 18 יורו ליממה.

**הכביש לחניה ומנזר תלול.

**המנזר נמצא בהרים, מקום מבודד כך שאין סופרים או מבחר של מסעדות. או שתתכוננו להוציא סכומים גבוהים יותר לארוחות במסעדה או בית קפה מקומי, או שתקחו אוכל לערב. יש גם סוג של חדר אוכל במקום, אבל אוכל שם לא טעים ואין מזגן בפנים.

**במקום יש שתי מלונות בלבד – יותר נכון מלון 3 כוכבים Hotel Abat Cisneros Montserrat ואכסניה Alberg Abat Oliba. המלון Abat Cisneros Montserrat  נמצא ממש לייד המנזר וחדרים לזוגות פונים לכיכר המרכזית, כך שבבוקר רואים מהחלון זריחה מאוד מרשימה. חדרים ליחידים פונים לכיוון השני ואין נוף, הם פונים ממש להר ☹. האכסנייה נמצאת מטה יותר אך עדיין בשטח של המנזר. ממנה אין נוף.

**כל שעה שומעים צלילים של פעמונים, אז מי שחושב שיכול להפריע לו לישון – תתחשבו בזה. אבל אני אגיד, שאחרי הליכות וטיולים רגליים בסביבה, אישית לא שמעתי שום פעמון בלילה.

** קחו נעליי הליכה טובות על מנת לצאת בשעות הבוקר המוקדמות לטיול רגלי.

המנזר והמדונה השחורה.

אז הגענו למלון Abat Cisneros Montserrat לקראת הצ’ק אין, בשעות אחר הצהריים. היה חודש יולי, חם, מלא תיירים וכמובן המתנה ארוכה בשביל להיכנס לתוך המנזר ולעלות למדונה השחורה.

המנזר נחשב לאתר הדתי החשוב ביותר בקטלוניה. אנשים רבים בעלי אמונה חזקה מגיעים לכאן לפחות פעם אחת בחייהם על מנת לעלות למדונה ולגעת ביקום שהיא מחזיקה בידה. לפי אמונתם, למדונה יש יכולות ריפוי והיא מגשימה חלומות.  המדונה השחורה נחשבת לקדושה האהובה ביותר בקטלוניה ופסלה מוצב בכנסייה של המנזר.

Sunrise in San Miquel
My SunRise

אחרי שעה 18:00 בערך, המקום הופך להיות ריק. אוטובוסים עמוסים בתיירים מתחילים לחזור לברצלונה ומנזר מקבל חזרה את השקט והשלווה שלו. קשה לתאר את היופי של המקום, האווירה והנוף הקסום מכיכר המרכזית. אפשר להיכנס לכנסיה של המנזר ולשמוע מקהלה המקומית בשם L’Escolania – מן העתיקות במקהלות של אירופה. השירה שלהם גורמת פשוט להתנתק מהכל ולהרגיש את הרגע. המנזר כמעט ריק, רק מעט תיירים כמונו שנשארו כאן ללון משוטטים במקום. זה הרגע לעלות למדונה בלי תור, לחשוב על המשאלה הגדולה שלכם ולגעת ביקום שהיא מחזיקה. אני לא יכולה לתאר את ההרגשה או חוויה או מה שזה לא היה… אבל מה שאז ביקשתי, היום כבר מתגשם. רק חצי שנה. אני בטוחה שגם האמונה שלי עזרה כאן, גם כל מיני גורמים אחרים… וללא ספק גם המדונה זירזה עניינים 😊 .

בוקר למחרת.

בנוסף אמליץ, לקום לפני הזריחה (תבדקו באינטרנט בהתאם לזמן השהייה שלכם מתי השעה המדויקת של הזריחה במקום) ולצאת לדרך. קחו איתכם חטיפים או משהו לנשנש, מים ותצאו החוצה. יש כמה מסלולי הליכה מסביב. אנחנו בחרנו במסלול שאורכו שעה הליכה לנקודה בשם – Sant Joan. כאשר בדרך עוברים גם את San Miquel (תראו תמונה). אחרי הליכה בערך של 25 דקות, בנקודה San Miquel רואים את הזריחה – קסום ועוצר נשימה. שקט. ואז ממשיכים לנקודת השניה Sant Joan. יש שם גם כנסיה קטנה. בעיקרון לנקודה זו, אפשר לעלות ברכבל ממונסראט בשעות הפעילות שלו. ואז מנקודה זו (עוד שעה הליכה בערך) אפשר להמשיך לקודה בשם Collbato. אנחנו עצרנו בנקודה השניה, נחנו, והתחלנו מסלול חזרה למנזר לארוחת בוקר במלון.

כל שבילי הליכה מסודרים, עם סימני דרך. נעלי הליכה נוחות ובקבוק מים יקל על העלייה שלכם. אני אדגיש שוב – תצאו לפני הזריחה, קחו בחשבון עוד חצי שעה עד שתצאו מהחדר, תמצאו כניסה לשביל הליכה ותעלו לנקודה הראשונה San Miquel. וכאן תתפסו את הזריחה שלכם.

זו הייתה עצירה שלישית שלנו בטיול קיצי בספרד. על ימי בילוי בברצלונה ואחרי זה בעיירה Tossa de Mar תקראו כאן. ממונסרט יצאנו צפונה – לחפש את המקום המפורסם איפה שצולמו קטעים של העונה ה-7 של משחקי הכס. מקווה שנהניתם לקרוא וקבלתם השראה וגם הטיפים לתכנון החופשה הקיצית שלכם בספרד.

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.