קיץ בספרד. הכל על טוסה דה מאר וקוסטה בראווה.

טוסה דה מאר. יולי 2019

טוסה דה מאר (Tossa de Mar) היא אחת מעיירות החוף הרבות בספרד באזור של קוסטה בראווה. עיירה יפה וציורית, מתאימה לנופש משפחתי ורומנטי.

טוסה דה מאר היא עיירה ספרדית מסורתית טיפוסית. אולי אין כאן מקומות היסטוריים חשובים או בתי כנסת, אין כאן חנויות בוטיק של Gucci ו-D&G. אין כאן מופעים של דיג’יים מפורסמים… אבל יש כאן חופים מדהימים מוקפים בסלעים ואבנים שלא תראו בישראל. בריזה של ים התיכון כאן אחרת… וגם הזריחה מיוחדת.

אז בטיול הקיצי שלנו סביב ספרד המדהימה זו הייתה תחנה ראשונה לעצירה אחרי ברצלונה העמוסה והרועשת. התכנון היה להישאר כאן לשתי לילות ואז להמשיך צפונה לכיוון בילבאו ואוקיאנוס האטלנטי.

את מלון בחרנו בעזרת Booking. מה שהיה לנו חשוב זו שתהיה חניה וארוחת בוקר ומרחק עצמו בנקודות עיניין חשובות – פחות היה חשוב… לכן בחירתנו נפלה על מלון נחמד בשם – מרינה טוסה (Marina Tossa).

לקראת השקיעה.

הציון של המלון הוא  8.2 לפי ביקורות בבוקינג. לעצירה לשתי לילות – נחמד ביותר. נקי, שקט, עם חניה צמודה גדולה, בריכה במלון, ארוחת בוקר סטנדרטית… הליכה למרכז העיירה כ-12 דק” ובדרך כל מיני חנויות עם מזכרות וביניהם מסעדות מקומיות וברים.

אז עיירה לא גדולה בכלל, איך שמקומיים אמרו (המיעוט הזה שמדבר באנגלית) האוכלוסייה כאן קרוב ל-6000 אנשים. לא הרבה אבל עיירה מתויירת ועמוסה במיוחד בערבים כשמשותתים בסמטאות צרות בין אין ספור מסעדות וברים. אווירה אחרת לגמרה אחרי ברצלונה.

אם נתרחק קצת ממרכז של העיירה לכיוון הים נגיע לחוף מרכזי בשם – Platja Gran ולצידו מבצר עתיק בשם Villa Vella – מקום מושלם לטיול רגלי ברחובות הפנימיים של המבצר לקראת השקיעה.

אז אם הסתובבתם מספיק בסמטאות של העיירה, וטעמתם אוכל מקומי במסעדות על החוף והספקתם לראות שקיעה מהמבצר… הגיע זמן לצאת לטיול רגלי מסביב לעיירה – ומבחר של מסלולים לא חסר כאן. בחירתנו נפלה על אזור שלייד החוף Calagiverola – שהגעה עליו מצריכה נסיעה באוטו כ-10 דקות ויציאה מטוסה דה מאר. נסיעה בכביש תלול ומפותל ועם כל כמה מטרים של התקדמות נפתח נוף עוצר נשימה.

בעת הנסיעה לחוף, חשוב מאוד לא לפספס את הפניה אליו, היא די מוסתרת. אם נוסעים מכיוון של טוסה דה מאר אז הכניסה לחוף תהיה בצד שמאל של הנהג (שמתי כאן תמונה של Street  Google View לנוחיות). כניסה לחוף עולה 18 יורו עבור אוטו אחד. הגענו לחוף לקראת השעה 9 בבוקר, כך שלא היו בכלל אנשים, היה ריק ושקט.

כשנמצאים כבר על חוף, פונים שמאלה לכיוון מערה בהר ממנה מתחיל מסלול הליכה למעלה. חשוב לי לומר מי שלא מרגיש בנוח עם הגבהים, או מקומות פתוחים למדיי עדיף להסתפק בעליה של כמה מטרים בודדים כדי לראות את נוף השווה של קוסטה בראווה. אבל אלו שאוהבים ללכת – אין ספק שמסלול הזה יהיה שווה עבורכם. קצר וקולע. לאט לאט עולים במדרגות למעלה למקומות הגבוהים עם נופים מרחיבים. יש סימונים בדרך. בערך חצי שעה הליכה לכיוון. עליה היא די מורגשת לכן מאוד חשוב לקחת גם מים.

אם אתם עוצרים בטוסה דה מאר לשבוע אז שווה לבדוק עוד מסלולים כי יש כאן הרבה מקומות יפים. הסתפקנו במסלול הזה בלבד כי היינו מוגבלים בזמן. אבל אם לסכם – אפשר לבחור כל חוף שבא לכם בקרבת העיירה, לרדת לחוף ולבחור כיוון – שמאלה או ימינה ובטוח תגיעו לנופים האלה. ככה עשינו.

מקווה שהיה מעניין ויעיל. כאן תוכלו למצוא מקומות מומלצים לביקור בספרד

ברצלונה

פלמה דה מיורקה

צפון ספרד וחבל הבסקים



Booking.com

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top