צפון איטליה. טורינו ועיירת אאוסטה.

קפיצה קצרה לחול

נקראה לזה חופשת התאווררות. טיסה למילנו, איסוף האוטו ושעתיים נסיעה לטורינו. על טורינו תוכלו לקרוא כאן. טיול של חצי יום במרכז, בערב משחק כדורגל, ובוקר למחרת יציאה לכיוון האלפים האיטלקיים – עמק אאוסטה.

נוף מהמלון
בוקר באאוסטה | נוף מהמלון
קצת על Aosta

אז בשעות הבוקר מוקדמות יצאנו מטורינו, שעה וחצי נסיעה ומגיעים לאאוסטה – עיר הבירה של עמק אאוסטה. זו עיר קטנה וחביבה בצפון מערב איטליה, עם מדרחוב נעים המתחיל ב  Piazza Arco d’Augusto  והוא מלא בחנויות, מסעדות ובתי קפה. אאוסטה שוכנת בגובה של 700 מ’ מעל פני הים והמלון בו התארחנו נמצא באזור שהוא חלק מהעיר רק גבוהה יותר. מהמלון ניתן לראות נוף עוצר נשימה. אפשר לעשות סיבוב של חצי יום בעיר, כדי לחוות את האווירה האיטלקית המסורתית ברחובות ובמסעדות, להיכנס לשווקים מקומיים במרכז העיר ולבקר בקתדרלה המקומית. אבל מה הכי שווה כאן? ולמה בכלל נסענו לאאוסטה?

האזור בו נמצא המלון נקרא- Frazione Excenex. ממנו ניתן לצאת למסלולי הליכה (ברמות קושי שונות) ולחוות טבע של הרי האלפים האיטלקיים מקרוב. אם אתם מחפשים לצאת מהשגרה, לנוח מהעומס של העיר הגדולה ולהרגיש את השקט ושלווה – זה המקום הנכון. היינו כאן בפברואר – שיא של חורף האיטלקי, עם מטר או יותר של שלג, בקתות עץ מחוממות והרגשה בלתי נשכחת של רוגע. להתעורר לבוקר איטלקי, מושלג אך שמשי, לעשות מסלול הליכה בין בקתות ובתים חמודים בעיירה – זה מה שחיפשתי.

מסלול הליכה
טיול רגלי בשלג
הנוקמים

עוד מקום מעניין שאפשר לבקר בו בדרך מאאוסטה למילאנו (או הפוך), במיוחד לחובבי “הנוקמים” – מצודת בארד. זה בעצם מבצר עתיק, שנקרא – פורטצהדיבארד  (Fortezza di Bard). מבצר נחמד, עם רחובות צרים וגלריות גדולות בו צולמו קטעים נבחרים של הסרט “הנוקמים – עידן אולטרון” בשנת 2015. במקום חנייה רחבה בתשלום של 10 יורו. הכניסה למבצר גם בתשלום של 8 יורו למבוגר, ו-4 יורו לילד. מקום נחמד, מתאים לסיבוב של שעתיים, נוף יפה ומלא מלא גלריות, תצוגות של אמנות איטלקית.

חמישי עד ראשון… ועוד תספיקו לסיבוב במילאנו ותמונה לייד הקתדרלה המפורסמת.

סיכומון: חמישי בבוקר נחיתה במילאנו, יציאה לכיוון טורינו. סיבוב של חצי יום בעיר. אחרי בצהריים ביקור במוזיאון של קבוצת כדורגל איטלקית – יובנטוס ובערב משחק. שישי בבוקר יציאה לכיוון אאוסטה. מסלול הליכה באזור, פינוק בג’קוזי של המלון עם יין איטלקי וארוחת ערב חגיגית וטעימה. שבת – טיול בסמטאות של אאוסטה, ארוחת צהריים ויציאה לכיוון מצודת בארד. מהמצודה שעה וחצי נסיעה ואתם במילאנו- עיר האופנה של איטליה 🙂 מלונות לא חסרים כאן, כל אחד יבחר מה שנוח לו – להלן רשימה של מלונות במרכז העיר, קרוב לכל נקודות העניין. בוקר למחרת (ראשון) יש עוד זמן לקפוץ לקפה ומאפה איטלקי, סיבוב ברחוב הקניות המרכזי של מילאנו ותמונה ליד קתדרלה. לקראת השעה 15:00 יציאה לכיוון שדה תעופה. בשעה 22:00 ראשון בערב אתם בישראל.

והנה יש לכם טיול קצר ולעניין – ממילנו לטורינו , הנופים של האלפים האיטלקיים בחורף, סיבוב היסטורי לאוהבי “הנוקמים” ולסוף שופינג במילנו – וכל זה ב-4 ימים.

Duomo di Milano
כמה דגשים מהטיול:

*אם אתם מתכננים קפיצה בחורף, תוודאו שרכב ההשכרה שלכם עם צמיגי חורף ושלא תצטרכו, תוודאו שיש גם שרשראות לצמיגים. כי הכבישים חלקים בטירוף, מאוד מסוכן לנסוע ללא צמיגי חורף, במיוחד באזור ההררי של איטליה.

*כשתהיו באזור המרכזי של מילאנו, במיוחד ליד הקתדרלה תהיו זהירים וערניים. אומרים שיש כאן הרבה כייסים מוכשרים.

*אם אתם אוהבי כדורגל (ולא רק איטלקי) תשתדלו לקנות כרטיסי כניסה למוזיאון של הקבוצה שלכם לפני, באינטרנט.

*רוב הכבישים שנסענו בהם (מילאנו – טורינו – אאוסטה – מילאנו) היו בתשלום. לכן תוסיפו עד 100 יורו לתכנון התקציב … (התשלום בעת עליה לכביש אגרה במזומן או כרטיס אשראי).

*אין מה לעשות עם אוטו במרכז מילאנו. אם באים מבחוץ, תשאירו אותו בחניון מחוץ לעיר ואז תסעו במטרו למרכז  או תמצאו חניון זמין במרכז העיר. יש כאן מצוקת חניה מטורפת. אנחנו באנו מכיוון צפון מערב, לכן בחרנו בחניון – Molino Dorino. מחנים את האוטו, 2 דק הליכה לתחנת מטרו, עוד 10 דק’ נסיעה ואתם במרכז העיר. בתחנה יש מפות, הסברים, בקלות מתמצאים ומבינים איפה לרדת.

וזו הייתה חוויה אישית שלי. טיול רענון שכל אחד יכול להרשות לעצמו. כי מגיע לכם חופשה קצרה גם – שימו שניה את השגרה בצד. צאו אל משהו חדש ותצברו חוויות. כי כאשר עושים הפסקה – אנחנו נחים, אנחנו מתרעננים, צוברים כוחות. עושים מן “אפדייט” למערכת. ואז חוזרים לשגרה מלאים באנרגיה, בהרגשה טובה וחוויה נעימה שנשארה בתוכנו.

Booking.com

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.