צפון איטליה. מסלול לטיול 2024, המלצות למטייל

טורינו (Torino\Turin) – בירת מחוז פיימונטה. ועיר רביעית בגודלה באיטליה. טורינו עיר שאולי פחות ידועה לתייר הישראלי. היא נמצאת כ-100 ק”מ מערבית ממילנו. יש בה מוזיאונים, שופינג איטלקי, מסעדות עם קפה ופסטה טעימה ביותר. ועבור אוהדי כדורגל איטלקי זהו בית של קבוצת כדורגל – יובנטוס. אז מה לראות בטורינו? מקומות מומלצים לביקור בעיר:

מולה אנטונליאנה

מבנה מפואר מהמאה ה-19 הכולל תצפית מכיפה וצריח בגובה של 121 מטרים, כולל אולם קולנוע ומוזיאון. במקורו, מבנה של מולה אנטונליאנה השתייך לקהילה יהודית והיה מתוכנן כבית הכנסת, אך כאשר ארכיטקט שהתחיל לתכנן ולבנות אותו נפטר , קהילה יהודית הפסיקה לממן את הבניה וכל הפרויקט נמכר לאליטה מקומית והם המשיכו בתכנון ובניה משלהם. עכשיו במקום תצפית משקיפה אל טורינו ומוזיאון לקולנוע.

מוזיאון המצרי בטורינו

בטורינו נמצא מוזיאון המצרי השני בגודלו בעולם (Museo Egizio). מוצגים כאן כ-30 אלף פריטים. כולל אוסף נסיכת נפרטיטי, רשימת המלכים מטורינו ועוד ממצאים רבים אחרים. מוזיאון מרשים למביני העניין. 

חייבים לבקר בכיכרות המרכזיים של העיר כמו Piazza Castello, Piazza Vittorio Veneto, Piazza San Carlo. גם ביום וגם בערב אפשר לתפוס איזה הופעה שווה או פעילות מעניינת.

מוזיאון הרכב (Museo Nazionale dell’Automobile)

מוזיאון שנבנה במיוחד לתצוגות של מכוניות, עם כלי רכב מתוצרת איטלקית הכוללים מודלים ישנים ומודלים בעיצוב קלאסי. למי שאוהב מכוניות ומכיר את ההיסטוריה – מקום מומלץ.

הארמון המלכותי  (Palazzo Reale)

ארמון מלכותי עם דירות מפוארות, פסלים וריהוט, וגם נשקייה, גינה וכנסייה.

ארמון הגבירה  (Palazzo Madama)

מוזיאון לאומנות בן 4 קומות, עם אוספים של עתיקות וציורים וגם פריטי אומנות דקורטיבית ושימושית.

פארק ולנטינו  (Parco Valentino)

טירה ופארק פרוסים על שפת הנהר. פארק עם עצים עתיקים וגן סלעים. 

בית הכנסת של טורינו (Sinagoga della Comunità Ebraica di Torino)

יש בטורינו גם מרכז של קהילה היהודית. בית הכנסת בלב העיר.

ואיך אפשר בלי קניות?… טורינו היא עיר נהדרת לשופינג. רשתות יוקרה איטלקיות, רשתות עממיות איטלקיות כגון Kappa ו- Diadora, רשתות אופנה בינלאומיות אחרות. המחירים בטורינו דומים לאלו במילאנו, הסיילים יהיו כמו בכל אירופה – לפני ואחרי חג המולד. ולא לשכוח – שטורינו היא בירת השוקולד של איטליה, בית ליצרנית הפררו רושה המפורסם. בעיר יש לא מעט חנויות שוקולד ייחודיות. כמו גם מאפיות מעולות שמציעות מאפים טעימים עם שוקולד ליד קפה מהמם של איטליה.

שופינג בעיר

ציר הקניות המרכזי של טורינו הוא ויה רומא. ציר שנמתח מהקתדרלה “Piazza Castello” מצפון ועד תחנת הרכבת של  “Porta Nuova”בדרום. כאן תוכלו למצוא כל החנויות של Zara, Mango, Guess, Oysho וכו”.

מיקום נוסף – “Piazza San Carlo”. סביב לכיכר המלבנית יש כמה פסאז’ים של קניות, וכמובן מסעדות ובתי קפה. הכיכר היא חווית קניות די גדולה, לכן צריך ממש להתחשב בזה. קניות בטורינו לא עושים ביום אחד.

מלבד האלו, כל המרכז הענקי של טורינו מפוצץ באינסוף חנויות ומסעדות. פשוט תזרמו עם השופינג לאן שרגלים לוקחות אתכם.

מחוץ למרכז העיר יש קניונים ענקיים גם. אם מטרה של הביקור בטורינו גם שופינג, שווה לבדוק את מרכזי קניות: Parco Dora Centro ,Arena 12.

לפני הכל ממליצה לכם לבדוק חבילת גלישה לא רק אצל חברות סלולר ישראליות אלא גם אצל ספקים וירטואליים כמו AirAlo. יש להם חבילות גלישה במחירים שווים ביותר במיוחד חבילות של 10GB. בנוסף ל50% הנחה שיש להם כבר באתר תוכלו להפחית עוד יותר מחיר הסופי באמצעות שני קודים הללו, תראו מה משתלם לכם יותר

קוד FEB15 שמקנה 15% הנחה. פעיל לרכישה עד 29.2.24

קוד Kristi5893 שמקנה 3$ לרכישה. ללא הגבלה.

ולחובבי כדורגל אירופאי.

אימפריית הכדורגל של יובנטוס היא בין גורמי התיירות המובילים של העיר טורינו. קבוצת הפאר המקומית זכתה בלא פחות מ-36 אליפויות איטליה (אולי אפילו יותר)… יובנטוס תמיד הייתה מבין המועדונים המובילים באירופה. שיחקו בה אינספור כוכבים מהמובילים בעולם הכדורגל. עד לא מזמן גם כריסטיאנו רונלדו. לאוהדי הקבוצה זה לא חדש, אבל לאחרים אמליץ לעשות סיור באצטדיון “Juventus Allianz Stadium” וביקור במוזיאון של המועדון. סמוך לאצטדיון יש גם חנות דגל ענקית של הקבוצה בה ניתן לקנות מזכרות מהביקור.

עכשיו כשהכרתם פחות או יותר איפה קניות ואתרי תיירות מפורסמים, יהיה קל יותר לבחור מיקום של המלון. בביקור אחרון בעיר בחרנו במלון באזור של תחנה מרכזית של טורינו ובה השארנו את האוטו – כי עם חניה בטורינו די קשה (כמו בעיר אירופאית רגילה). מלון בו שהינו נקראה – Hotel Torino Porta Susa. על מלון עצמו תוכלו לקראו כאן.



Booking.com

אבל בגדול יש מבחר ממש גדול של המלונות בעיר תלוי תקציב והעדפות שלכם.

עד לכאן היו המלצות שלי על ביקור בעיר טורינו. מקווה שיהיה יעיל לתכנון הטיול שלכם.

נתראה בפוסט הבא. כריס.

נופש בדרום איטליה – אי קאפרי Capri

טבע של איטליה – עיירת Aosta.

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top