מסלול לטיול בשוויץ. לאוטרברונן

רק כאן ניתן לקבל דו”ח במידה ולא מתקנים שריטה על האוטו – לכן כל המכוניות נראות פה חדשות לגמרי. כל אזרח יכול לקבל דו”ח אם זרק יותר מידי זבל – כי יש גודל מקסימלי לשק זבל ואסור לזרוק יותר מנפח המותר. והתחבורה ציבורית כאן אידיאלית ומדויקת – רכבת תצאה כל שעה עגולה או חצי שעה ואין מצב שהיא תאחר. על אף הגודל שלה, במדינה יש 4 שפות רשמיות: גרמנית, צרפתית, איטלקית ורומאנש (תת-קבוצה בקבוצת השפות הרומאניות). אז בואו נכיר את שוויץ הנפלאה.

כבר מזמן רצינו לבקר בשוויץ. טבע ונופים עוצרי נשימה מושכים ולא משנה מתי – בכל עונה שוויץ יפה ומיוחדת. בחרנו למקד את הטיול שלנו רובו בטבע לכן היעד הסופי היה – לאוטרברונן Lauterbrunnen. עיירה ציורית, עם 72 מפלים בסביבתה והמון מסלולי הליכה בכל עונה. באזור אטרקציות רבות כמו תצפיות, פרקי שעשועים, קמפינגים, ספורט אתגרי וכו”.

על עיירה:

אזור העיירה לאוטרברונן הינו גן עדן לחובבי הטיולים בחיק הטבע. באזור תמצאו 72 מפלים, תצפית שווה ביותר בגובה של 3000 מטרים, בה צולם הסרט המפורסם של שנות ה-70 “בשרות הוד מלכותה” (On Her Majesty’s Secret Service) או במילים אחרות “סוכן 007”.

עיירת לאוטרברונן (Lauterbrunnen) נמצאת בגובה של 900 מ’ מעל פני הים. ממוקמת בקנטון ברן, שעתיים נסיעה מציריך או בזל. עיירות השכנות לה אינטרלקן (Interlaken) וגרינדנוולד (Grendenwald). לא משנה איפה תעצרו, תראו את אותם נופים עוצרי נשימה ותוכלו לבקר אטרקציות באזור. מרחקים בין שלושת העיירות קצרים ורוב המלונות מספקים כרטיסי נסיעה ברכבת בין העיירות על חשבונם.

תצפית Schilthorn

כאן האתר שלהם , בו תתעדכנו במחירים ומידע עדכני על שעות פתיחה של התצפית.

אפשר להגיע לפסגה ברכבל מכמה תחנות, תלוי במיקום שלכם. אנחנו עלינו מתחנה זו Stechelberg . היא קרובה לעיירה בה עצרנו – לאוטנברונן. כרטיס חניה 7 יורו ליום. כרטיס הלוך וחזור 110 יורו פר בן אדם.

לפני שמגיעים לפסגה תתעדכנו באותו היום מה מזג האוויר. חשוב לראות תנועה של עננים למעלה, כדי לזכות בנופים שווים של האלפים. בשביל זה כנסו לאתר שלהם וראו תחזית ושידור ישיר ממצלמות שנמצאות למעלה.

לתצפית Schilthorn יש 3 חלקים. הראשון Murren – עיירה בגובה 1600 מטרים. יש כאן קרוב ל-25 מלונות (כל הרשימה כאן), מסעדות, חנויות עם מזכרות, וכבר מתחילים נופים מהממים. לעיירה לא ניתן להיכנס עם רכב לכן מאוד שקט כאן. בדיוק בגלל זה, הצליחו לשמור כאן על טבע ואוויר נקי של האלפים השוויצריים. (אפשר לצאת מתחנה זו ולהתקדם לרכבל אחר שמביא אותכם לגובה של 1900 מטרים לתחנה בשם Allmendhubel. כאן תמצאו מסעדה, פארק שעשועים לילדים, שמורת פרחים) . מתחנת Murren ממשיכים לתחנה השנייה Birg. זו תצפית בגובה של 2600 מטרים. יש כאן מסעדה וגשרים התלויים עם מרפסות ורצפה שקופה. תחנה האחרונה שהיא היעד הסופי של כל מטייל כאן היא PLZ Gloria בגובה 2970 מטרים מעל פני הים. זה הדובדן מעל הקצפת. יש כאן מסעדה המשקיפה אל פסגות הגבוהות של האלפים כמו – Jungfrau (4158), Monch (4107) ו-Eiger (3970). כאן נמצא המוזיאון עצמו לסרט של סוכן 007, חנות עם מזכרות, קפיטריה.

תגיעו מוקדם בבוקר, עם הפתיחה. אל תעלו ישירות לפסגה של PLZ Gloria . תצאו קודם בתחנת Birg בגובה של 2700  מטרים. אנחנו הגענו למקום סביבות 10 בבוקר וכבר היו המון תיירים. בתחנת ביניים של Birg כולם המשיכו ל- Gloria ואנחנו יצאנו, כך זכינו לטייל לבד במרפסות התלויים ולעשות תמונות עם נופים מדהימים.

גם לאלו שפחות מתחברים לסטרים על ג’יימס בונד ,עדיין שווה לעלות למעלה ולראות את היופי של הטבע השוויצרי, כי הרי בשביל זה רובנו באים לכאן.

תצפית Schynige Platte

תצפית בגובה של 2000 מטרים עם גן בוטני, מסעדה והמון מסלולי הליכה בסביבה (תלוי מזג אוויר). שימו לב לתצפית ניתן להגיע באמצעות רכבת הרים והיא פועלת במהלך השנה תקופה מסוימת. כך למשל, ב-2024 היא תעבוד מ-15.6.24 עד 20.10.2024. כדאי להתעדכן באתר שלהם בתאריכים מדויקים לכל העונה ודרכי הגעה חילופיות במידה ויש. כרטיס לרכבת עולה 70 יורו פר בן אדם הלוך וחזור. רכבת מעץ, עם חלונות, חימום מושבים, מגיעה אל פסגה תוך שעה קלה כאשר בדרך נפתחים נופים מאוד יפים אל האלפים. בתצפית אפשר לשבת בנחת במסעדה, לטייל בגן הבוטני ולראות צמחים ופרחים מקומיים ולהירגע על ספסלים שפזורים בכל פינה.

נ.ב. לדעתי קצת קשה להגיע לכאן עם ילדים ועגלות. בגן הבוטני לטייל לא תוכלו כי יש מדרגות, והרכבת די צרה – בעקרון אחד 4 אנשים, כך שקשה להכניס עגלה למשל

טיול רגלי בסמטאות של Iseltwald

איסלטוולד זהו אזור סמוך לעיירת אינטרלקן על ספת האגם ברינץ. נחמד לטייל כאן בפארק המקומי, לאכול במסעדה ולשכוח קצת מהשגרה היומיומית שלנו. ולאלו שמחפשים ממש להתבודד ולהעביר כמה ימים ברוגע ושקט אז יש כאן אחלה מלונות לבחירה.

הפסקה עירונית

ואם נמאס לכם לראות הרים ולעלות לתצפיות ובא לכם קצת לראות נופים עירוניים – שעה נסיעה ואתם בלוצרן. עיר יפה וציורית, עם אוכל מקומי טעים כמו תבשיל גבינות המפורסם שכל תייר חייב לתאום בשוויץ. אפשר לחנות בחניון מרכזי (Flora Parkhaus) ולטייל במרכז העיר כמה שעות.

חלופה אחרת – נסיעה של 40 דק’ ואתם בעיר הבירה של שוויץ – ברן. למרות שהיא בירת שווייץ, ברן פחות מוכרת ומתויירת מערים אחרות כמו ציריך, לוצרן או ג’נבה. אפשר להקדיש כמה שעות להכיר את העיר.

שוויץ מדינה יפה, והיא מאוד שונה ממדינות אחרות. היא עשירה, נקיה, עם נופים מיוחדים של הרים ופסגות מושלגות באמצע קיץ, עם חנויות יוקרה ואוכל טעים. לא משנה מתי תבקרו – תמיד תחזרו מרוצים, כי שום מזג אוויר לא יהרוס טיול בשוויץ. ועל טיולים אחרים ברחבי העולם מוזמנים לקרוא כאן. נתראה בפוסט הבא. כריס.

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top